۰۸ بهمن ۱۳۸۸

بالاترين , بالاترين است .

سعي كردم اين مطلب در جرس رو به چشم يك نقد (هر چند غير منصفانه) بخونم و نويسنده مطلب رو فقط به عنوان يك منتقد بدونم و نه تفرقه انداز .

اينكه در اين مطلب گفته شده " عمده کسانی که در این سایت لینک های افراطی می گذارند خارج نشین اند که خودشان جرات به خیابان آمدن را ندارند "
 اينكه خود بنده بعد از حسينيه جماران با سر و كله ي خوني مالي ميام فايل سخنراني محمد خاتمي رو در وبلاگم و بلافاصله در بالاترين ميگذارم تا با كمترين تاخير و فقط بعد از يك ساعت از مراسم حسينيه ارشاد همه ي دوستان , سخنراني پرزيدنت محمد خاتمي  رو گوش كنن و يا زماني كه ميبينم دوستانم درهر تجمع بلافاصله گزارشها و تصاوير خودشونو به هر وسيله اي در اينترنت و يوتيوپ ميگذارن و اولين مرجع عمومي براي انتشار اونها در وب سايت هاي فارسي زبان سايت بالاترينه فقط منو به اين نتيجه ميرسونه كه اين دوستمون نه تنها هيچ هيچ اطلاعي از سرعت اخبار در بالاترين نداره بلكه كلا به سرعت مخابره ي اخبار در سايتهاي مختلف سبز اهميتي نميده .  .
براي اطلاع بيشتر كافيه به زمان انتشار هر تصوير در بالاترين و باقي سايتها توجه بشه كه در خيلي موارد بعد از چند ساعت از انتشار يك تصوير در بالاترين خبرش در خبرگزاريهاي سبز و غير سبز قرار ميگيره و اين كه به گواه بسياري از مسئولين همين سايتهاي خبرگزاري سبز , بيشترين گزارشهاي دريافتي از همين ويدئوها و تصاوير قرار داده شده توسط بالاترينيها در بالاترين هستش .
و از همه ي اينها گذشته در باب دوستان بالاتريني كه در خارج از كشور ميباشند بايد گفت كه آيا بخاطر حضور نداشتنشان در ايران بايد حق اظهار نظر از اونها سلب بشه . اونهم در حالي كه بسياري از همين عزيزان زمان حضورشان اوين رفته اند و بخاطر فشارهاي جمهوري اسلامي بر خود و خانواده شان مجبور به ترك وطن شده اند .

در جاي ديگه اي گفتن كه " این سایت مملو از لینکهای توهین آمیز به اقوام ترک، کرد و لر و سایر می باشد. "
كافيه يك هفته فقط در بالاترين خواننده باشين تا ببينين اولين لينكهائي كه با منفي شديد اعضا روبرو ميشه و حذف ميشه لينكهاي حاوي توهين به هر قوم ايرانيست . معلوم نيست زماني كه حتي يك مبحث داغ در راستاي توهين به اقوام هرگز در بالاترين وجود نداشته نويسنده اين مطلب رو ابر اساس كدوم مدرك و سند مطرح كرده .

در همين مقاله ايشون گفته اند "این سایت و لینک گذاشتن و کامنت گذاشتن فقط با اشتراک امکاپذیر است و این اشتراک دست عده ای خاص است"
بالاترين شامل بيش از سي هزار كاربر ميشه كه در سايت هاي فارسي زبان يك ركورد فوق العاده محسوب ميشه .
در مورد کاربران خاص هم باید گفت که این کاربران به هیچ عنوان برتری خاصی نسبت به سایرین ندارند. شاید تنها شانس آنها این است که قبل از ۲۲ خرداد ۸۸ با بالاترین آشنا شده و عضو آن گشته اند.
پس از انتخابات تعداد زیادی کاربر جدید وارد بالاترین شدند که برخی از آنها شروع به  فحاشی و خراب كردن جو بالاترين ها كردند و در نتیجه پس از گزارشات متعدد تخلف از سوی دیگر کاربران، حساب این افراد مسدود شد و به دلیل زیاد بودن این موارد مدیران بالاترین تصمیم گرفتند موقتا عضوگيري را به حالت تعليق دراورند تا يك راه حل ديگه براي ايجاد سيستم جديد منظم و همچنان آزاد براي عضويت پيدا كنند .
اما همچنان حتي بدون عضويت با وجود سي هزار كاربر در بين وب سايتهاي فارسي زبان داراي يك ركورد فوق العاده است كه همين جمعيت بالا و تكثر آرا به خوبي تونسته يك نمونه ي تصادفي از جامعه ي آزاد ايراني بوجود بياره . يك جامعه ي آماري مطمئن كه حتي با پيدايش سايت هاي مشابه زياد هم تونسته با بيش از پانصد هزار بازديد كننده ي روزانه بالاترين باقي بمونه .

و همچنان در ادامه آورده اند كه "جنبش سبز متعلق به تمام مردم ایران است و نژادپرستی و آریایی پرستی در آن راه ندارد"
در اينكه وجه مشترك و فرياد همه ي ازاديخواهان ايراني داشتن ِ ايراني سربلند است نه تنها عيب براي بالاترين ها حساب نميشه كه به طور حتم يك افتخار هم هستش . وجه مشترك همه ي ما اعم از ترك و فارس و لر و بلوچ و سيتستاني و شمالي و جنوبي , ايراني بودن ماست و مطمئنا ستايش نسل مشتركمون "آريا" ستايش همه ي مردم ايرانه . اما درباره ي نژاد پرستي خيلي از مباحث داغ بوجود امده در راستاي همين مقابله با هر جور نژاد پرستي در ايران هستش , زماني كه جواد لاريجاني سياه ها را " كاكا سياه " خطاب ميكنه موج اعتراض بالاتريني ها اولين موج اعتراضي هماهنگ به اين حرفهاي سخيف بود .

و در انتها خيلي دوست دارم بدونم بدون بالاترين و كاربران هميشه در صحنه اش واقعا چند درصد از اين تجمعات به اين خوبي شكل ميگرفت !؟ و كدوم منبع هماهنگ كننده ميتونست اين زنجيره ي سبز رو از وبلاگها و وب سايتها و فرنفيد هاي مختلف و رنگ و وارنگ در زير يك سقف قرار بده !؟ در زمينه ي گستردگي نفوذ در جامعه و قدرت هماهنگي نمونه اي حتي نزديك به بالاترين سراغ دارين !؟







۲ نظر:

  1. mamnoon az matlabe zibatoon
    http://www.f3rsh.blogfa.com/post-79.aspx

    age mishe in matlabe mano enteghal bedin balatarin merci.

    پاسخحذف